Search This Blog

Friday, August 31, 2012

ILMU MEMIKAT WANITA



ILMU MEMIKAT WANITA 

Ada beberapa hal yang tidak pernah diajarkan disekolah dan tidak pernah diwariskan oleh orang tua, salah satunya adalah…ilmu memikat hati seseorang.
Bicara mengenai imu memikat hati, mungkin kita akan mengingat nama Casanova, namun dia bukanlah sang guru besar melainkan seorang wanita bernama Ninon de Lenclos.
Ninon adalah seorang Pelacur Perancis di abad pertengahan yang sangat hebat dan sangat menguasai permainannya, ia sangat mengerti hati lelaki dan wanita. Kerana kepandaiannya ini, banyak keluarga bangsawan yang mengirimkan anak-anaknya untuk belajar Ilmu Cinta daripadanya.
Salah satu “murid” Ninon adalah seorang pemuda bangsawan yang sedang jatuh cinta kepada seorang Countess cantik yang angkuh. Apapun usaha yang dilakukan oleh sang pemuda tak berhasil menarik perhatian si Countess.
Saat pemuda ini menceritakan semuanya kepada Ninon, ia benar-benar ditertawakan kerana Ninon tahu bahawa semua yang dilakukan olehnya sangat amat dungu dan bodoh.
Ninon berkata pada pemuda itu bahawa Cinta seperti sebuah peperangan, dan gadis itu adalah sebuah benteng yang kukuh, yang menunggu untuk dihancurkan.
Untuk melakukannya, harus ada strategi yang cerdas.
Inilah yang kemudian diajarkan Ninon kepada sang pemuda…
1. Mulai dekati sang Countess tanpa menunjukkan niat untuk memiliki atau mengejar, gunakan Aura acuh tak acuh, menjaga jarak sambil tetap berteman secara biasa.
Dengan cara ini sang Countess akan kebingungan dan bertanya-tanya dalam hati, apa sebenarnya maksud dibalik semua sikap sang pemuda bangsawan itu.
Seorang yang teguh sekalipun akan berdiri goyah saat hatinya bimbang, saat seorang kehilangan kewaspadaan, itulah saat terlemah dimana ia mudah diserang dan dikalahkan.

Setelah strategi tahap pertama berhasil dilaksanakan, maka berikutnya adalah…
2. Bangkitkan kecemburuan dalam hati sang Puteri.
Ninon meyakinkan sang pemuda yang sedang jatuh cinta itu bahawa ia harus terlihat bersama-sama gadis-gadis cantik di depan sang puteri.
Meskipun tidak mengerti, pemuda itu mengikuti saranan Ninon, pada sebuah pesta, ia menggandeng seorang gadis yang sangat cantik (yang disediakan oleh Ninon). Pasangan ini segera menarik perhatian banyak orang diruangan, termasuk perhatian sang Countess yang memandang dengan cemburu.
Tidak hanya itu, Ninon juga mengirim beberapa wanita cantik lainnya untuk mengelilingi sang pemuda dalam pesta tersebut.
Pesan yang disampaikan adalah, Pemuda ini seorang yang sangat istimewa yang diingini oleh para gadis tercantik dari seluruh Perancis, gadis yang boleh mendapatkannya adalah gadis yang sangat beruntung.
Ninon sangat tahu bahawa tak ada wanita yang sudi mendapatkan seorang lelaki yang tak laku.
Strategi ini memperbaiki kesalahan yang dilakukan oleh sang pemuda saat merendahkan diri dengan mengejar-ngejar si Countess dahulu.
Kini posisinya berbalik, Countess itulah yang merasa harus boleh mendapatkan sang pemuda dengan cara apapun.
Tidak lupa Ninon terus mencatat progress perkembangan kemajuan hubungan cinta mereka, ia (dan mata-matanya) mencatat setiap kali sang Puteri tertawa akan jenaka jenaka  yang diceritakan oleh sang pemuda dan setiap kali sang puteri melirik ke arah pemuda tersebut yang sedang sibuk dengan gadis-gadis lain.

Pada saat Ninon yakin bahawa hati gadis tersebut sudah mulai terbuka, ia melanjutkan dengan strategi lebih lanjut iaitu…

3. Menimbulkan rasa rindu
Ninon melarang pemuda itu untuk terus menerus berada dekat sang Puteri.
Di banyak pesta dan pertemuan di mana seharusnya mereka bertemu, tiba tiba  sang pemuda tidak muncul.
Ninon memaksa pemuda itu untuk menghilang, kadang hingga 2 minggu, dan boleh juga sampai sebulan sebelum tiba-tiba muncul dan mengejutkan sang puteri.

Strategi ini benar-benar berhasil, kerana dalam hidup rutin yang membosankan, rasa rindu pada seseorang akan membakar perasaan cinta yang begitu besar di dalam hati seorang gadis.
Ninon sangat berhasil menjadi penasihat cinta, namun seperti kisah-kisah perang di mana sekalipun, Sang Jeneral selalu berakhir tragik saat menjadi terlalu percaya diri dan mengabaikan sang penasihat…
Kerana merasa sudah sangat di atas angin, pemuda itu mengabaikan Ninon dan nekad menjumpai sang Puteri sesuai dengan kata hatinya.
Saat mereka berduaan, ia mengungkapkan semua isi hatinya dan berkata bahawa ia sangat mendambakan sang Puteri…
Saat itu juga tiba-tiba the Countess berubah sikap, ia tidak lagi melihat sang pemuda sebagai seorang pujaan hati yang misteri dan berkarisma, ia nampak sama seperti puluhan pemuda lainnya yang sibuk memohon-mohon cintanya…
Sang Puteri meninggalkan pemuda itu begitu saja dan tidak pernah lagi mahu ditemui.


PS:scalabu is a Love Consultant based in Sri Rampai,KL

No comments:

Post a Comment